I kunsten kan livet kendes

At gengive i godt lys

Baggrund og reference for opgaven

Odense Teater ønskede sig et nyt udtryk, som stadig spejlede deres gamle slogan, I kunsten kan livet kendes. Goodwill producerede en helt særlig reklamefilm, der kunne imødekomme deres behov om at holde fast i det gamle og omfavne det nye helt samtidigt. En præsentationsfilm af det nye i samspil med det gamle.

Reklamefilmen er baseret på et referencebillede af en mand, der spejder ind i et spejl, og kunsten stirrer lige durk tilbage. Vores job var at få sat liv, bevægelse, til det billede.

At kunne spejle sig

Videoproduktionens vigtigste rekvisit endte med at være spejlet, hvilket naturligt affødte brug af en del særlige effekter og tricks. For at skabe spejleffekten gjorde vi følgende:

Spejlet blev hejst op i rummet i stedet for at imitere referencebilledet, hvor spejlet lå på gulvet. På den måde kunne vi vise fortællingen om en mand, der møder kunsten, bliver bange og ude af stand til at forstå og komme overens med hans refleksion. Da han indser, at han selv er en del af kunsten – og så snart refleksionen begynder at være genkendelig, bliver han helt rolig.

Et lidt-mere-lysdesign og samarbejde

En stor del af den ganske odenseanske filmproduktion blev til i samarbejde med Odense Teaters sceneteknikere. Vi skulle blandt andet hitte på et lidt-udover-det-sædvanlige lysdesign for at kunne understrege reklamefilmens opbygning og struktur. Ekstra dramatisk og dynamisk lys når mennesket og kunsten ikke følges ad - og et blødere, mere velkomment og forstående lys når vi til sidst forstår, at det er I kunsten livet kan kendes.

No items found

Special kudos to

DIRECTOR

Peter Bjerre Salling

IDEA & SCRIPT

Peter Bjerre Salling

PRODUCER

Ann-Katrine Schøne Hansen

SOUND DESIGN

Alexander Strange

DIRECTOR OF PHOTOGRAPHY

Asbjørn Kiel

EDITOR

Peter Bjerre Salling

PRODUCTION DESIGN

Alexander Moreno