Til bunden

En cocktail af blå kors

Opgaven var

Det her var bare den slags videoproduktion, hvor alt spillede. Selv vejret – som ellers aldrig plejer at arte sig, når man skal holde en havefest. Havefesten var i anledning af en videokampagne, som Blå Kors havde bestilt. De havde et behov for at kunne markere deres holdning i forhold til at hæve alkoholgrænsen til 18 år og starte en samtale om at revurdere vores alkoholkultur. Mere fest, mindre alkohol.

Produktionskoncept

Det primære benspænd for kampagnen var ønsket om at skabe en videokampagne med høj produktionsværdi uden et skyhøjt budget, hvor filmene både kunne være nyttige som videoer på sociale medier og som tv-reklamer. Derfor udviklede Goodwill et produktionskoncept med én location med samme production design til alle tre kampagnefilm. Kampagnefilmene blev skudt på forskellige tidspunkter af dagen, hvorfor lyset også er forskelligt: På den måde kan kampagnevideoer både ses som individuelle film, men også som en enkelt aftens udvikling af genkendelige situationer, der opstår til en fest.

Noget, der gælder for evigt

Noget andet, der også var vigtigt, var kampagnefilmenes eviggyldighed. Det er ikke altid, at budgettet er det højeste, selvom budskabet er det vigtigste i verden at få ud. Derfor producerede Goodwill også kampagnefilm, der med simple få ændringer i grafikken kan tale ind i Danmarks alkoholkultur de næste mange år.

No items found

Special kudos to

INSTRUKTØR

Pernille Kjærgaard Kjær

IDÉ & MANUS

Pernille Kjærgaard Kjær

PRODUCER

Mette Petersen

PRODUKTIONSLEDER

Anja Schmidt Jensen

FOTOGRAF

Asbjørn Kiel

B-FOTO

Phillip Alexander Andersen

PRODUCTION DESIGN

Alexander Moreno

KLIPPER

Pernille Kjærgaard Kjær

LYSMESTER

Phillip Alexander Andersen

ASSISTENT

Casper Paaske